Tap mot Klepp

Vi startet kampen godt og allerede etter det var spilt syv minutter gikk vi opp i 1-0 ledelse. Godt forarbeid av Julie Lossius gjorde at en Klepp spiller klarerte svakt og rett i bena på Idun Kydland som dunket ballen i mål. Da det var spilt 19 minutter utlignet Klepp på et frispark, og Klepp tok ledelse etter 35 minutter når spissen kom alene mot Marie Aspenes i vårt mål. Men like etter utlignet vi til 2-2 når Martine Fenger flikket ballen gjennom Klepp sitt forsvar til Julie Lossius som pent satt ballen i mål over Klepp sin keeper. Vi gikk til pause på stillingen 2-2.

Like etter hvilen, da det var spilt 59 minutter gikk Klepp opp i ledelsen etter et langskudd. Og etter scoringen tok Klepp mer og mer over kampen. Vi klarte ikke skape de store sjansene vi trengte for å utligne, og det var Klepp som styrte siste halvtimen på stadion. Da det nærmet seg 80 spilte minutter kom vi dog til en stor sjanse når vi kom alene med keeper og kom til en av våre eneste sjanser i andre omgang. Tocuhet ble for langt og Klepp keepere fikk kontroll på pallen. Det så ut til å gå mot borteseier, og vondt ble verre når Klepp på overtid økte ledelsen. Kampen ble punktert og det endte 2-4.

Hovedtrener, Andreas Schoute, synes jentene jobbet godt og hadde fortjent en trepoenger etter en meget god førsteomgang.

– Vi var klare for å løfte oss etter Tromsøkampen og spille en bra kamp på Levermyr. Idun gir oss en kjempestart med en fantastisk scoring og gir heie laget selvtillit til å angripe resten av omgangen. Banespillet er dominert av oss resten av førsteomgang. Klepp scorer på en dødball og en kontring før vi kombinerer oss nydelig gjennom presist som vi har trent på og Julie scorer enda ett godt mål. Første omgangen er en av de beste omgangene vi har hatt i år. Vi var gode i presset og burde ha scoret noen flere mål. Vi mister totalt rytmen i mange faser av spillet i andre omgang. Vi må ta lærdom av dette og bygge videre på førsteomgangen vår. Ekstremt frustrerende å ikke vinne denne kampen, avsluttet hovedtrener Schoute.