Tap i tøff bortekamp

Jevn omgang

Første omgang startet nok så jevn, uten at det ble produsert noen store sjanser noen av veiene. De første femten minuttene var det vi som hadde mest ball, uten å komme til de store sjansene. Utover i omgangen var det dog TIL2020 som tok mer over og hadde mest ball, TIL 2020 var nærmest å ta ledelsen på Alfheim stadion med en god del avslutninger, men vi stod unna det de kom med. Vi kom til noen halvsjanser, men vi lyktes ikke med å få avslutningene på mål. Vi gikk dermed til pause på stillingen 0-0.

Mindre god andre omgang

Etter hvilen var det TIL 2020 som kom best i gang og de kom blant annet til en meget stor sjanse når det nærmet seg timen spilt. Men takket være en god Marie Aspenes i mål, kunne vi puste lettet ut. Resten av omgangen var det TIL 2020 som presset på og de kom også til noen brukbare sjanser, men defensivt stod jentene mesterlig i mot. Utover i omgangen klarte vi heller ikke få til det spillet vi ønsket, og lyktes ikke fremover i banen. 1 minutt på overtid fikk TIL 2020 straffespark og vi måtte omsider se ballen gå i vårt mål. Kampen endte 1-0 og vi reiser skuffet hjem fra Tromsø.

Hovedtrener, Andreas Schoute, hadde følgende å si om dagens kamp:

– Første omgang var bra, vi fikk satt opp en del situasjoner i mellomrom og siderom som vi ønsker. Vi manglet litt presisjon og vilje til å fullføre de offensive løpene. Marie står en heilt vanvittig god kamp. Hun har noen redninger som er heilt oppe i toppen av Norges øverste nivå. Hun holdt oss inne i kampen og er en ekstrem trygghet som det siste forsvaret av målet. Vi føler at vi ikke hadde marginene på vår side i andre omgang og får dessverre ett straffe i mot oss som etter min mening er av det aller billigste slaget. Vi står ekstremt godt i mot på defensive dødballer, jentene er tøffe og ryddige en den fasen av spillet. Nå tenker vi allerede på kampen mot Klepp på Levermyr, og gleder oss til å vise hva som bor i laget.