Surt tap mot Grei på bortebane

Vi tok tak i kampen fra start, og lekte til tider med hjemmelaget i første omgang. Allikevel var det Grei som scoret sitt første mål, mot spillets gang, og det luktet ran på Årvoll kunstgress. På dette tidspunktet var stillingen 1-1 etter straffescoring av Veronica Amundsen.

Utover i kampen visner vi noe i fokus og presisjon, og Grei så farlige ut på sitt direkte spill. Vi la om og flyttet flere spillere frem i banen når vi kom bak med 2 mål, men lyktes bare delvis med dette. Det er ingen tvil om at det merkes offensivt at vi har mistet noen viktige spillere, men vi har valgt å løse dette i eksisterende tropp, og tror at det er riktig på sikt.

Når skadelisten i tillegg er lang, så må vi være kreative i de neste kampene for å omsette et spillemessig overtak i avslutninger på mål. I dagens kamp var det dessverre ingen fremgang fra sist på dette, men vi får finne på noe lurt inn mot neste kamp.

Defensivt i banen fungerte vi nok så greit, tross at Grei scoret fire mål. Gode enkeltprestasjoner og vi må skryte ekstra av Ingrid som trolig var Banen Beste spiller i dag. Defensivt sliter vi dog med for lite kynisme og kan se ut som vi mangler litt på selvtilliten. Selvom vi svikter litt kollektivt i kampen var det flere enkeltspillere som stod frem i kampen.

Dyngis scoret når det var spilt 73 minutter og stillingen var da 3-2 til hjemmelaget. Grei punkterte dog kampen i det 86.spilleminutt når de scoret nok en gang og økte til 4-2. Kampen endte med dette 4-2 til hjemmelaget, og vi reiser naturligvis skuffet hjem fra Oslo.

Bytter:
45´Mina ut, Mari inn
45´Vårin ut, Victoria inn
77´Victoria ut, Julie inn

Når vi nå går inn i en ny uke endrer laget litt på rutinene. Det skal selvsagt trenes fotball, men det skal også gjennomføres en workshop med teori. Vi skal jobbe litt i grupper hvor hver lagdel skal legge en slagplan og komme tilbake til gruppen for en felles strategi inn mot neste kamp.
Den kampen er også mot Grei, men da på Levermyr. Der skal det kjempes om tre poeng. Etter noen tøffe kamper står vi sammen og skal jobbe så hardt vi kan for å prestere bedre som et lag.

Kampen spilles lørdag 12.september klokken 13:00 på Levermyr Stadion. Vi skal heve oss til den kampen og håper å se akkurat deg på tribunen! Vi trenger all støtte vi kan få. GREENPOWER