Surt bortetap i Ålesund

Vi kom godt i gang og var det førende laget i starten av kampen. Men med litt upresist pasningsspill klarte vi ikke komme til de store sjansene. Det var Aafk Fortuna som fikk kampens første store sjanse, men vår keeper, Marie Aspenes, fikk slått ballen over mål og til hjørnespark. Aafk tok litt mer over trykket etter sjansen deres, men da det var spilt 17 minutter kom vi til en god sjanse etter et fint innlegg av Julie Lossius, men headingen gikk såvidt til side for mål. Da det var spilt 22 minutter var det Aafk Fortuna som gikk opp i 1-0 ledelse. Resten av omgangen var litt frem og tilbake, men vi hadde likevel fortjent en scoring etter 2-3 avslutninger i tverrligger. Stillingen til pause var 1-0.

Andre omgang kom vi også fint i gang og kom til noen store sjanser innen timen var spilt, men vi lyktes ikke med å sette den i mål. Også Aafk Fortuna kom til en stor sjanse, men kun en dyktig Aspenes fikk slått ballen til side for mål. Resten av kampen presset vi på for scoring, men det ville seg ikke i dag og vi måtte reise hjem til Grimstad uten poeng. Det endte 1-0 til hjemmelaget.

Hovedtrener, Andreas Schoute, var skuffet etter resultatet på bortebane:

– Vi sitter nok en gang igjen med en følelse av skuffelse etter en jevn kamp. Vi har to skudd i aluminiumen og det står om centimeterne før vi scorer to mål i en kritisk fase av kampen. Jentene kjenner på kroppen at de har spilt tre ganger 90 minutter på 7 dager. All honnør til samtlige spillere som bidro i kampen i dag, de viser en ekstrem arbeidsvilje. Nå er tankene rettet mot neste hjemmekamp på Levermyr, og vi håper på god støtte fra tribunen.