Stortap i årets siste kamp

Trene Tommy Egeli oppsummerte kampen slik:

Den berømte ketchup effekten traff Amazon laget midt i fleisen fra kampstart. 2 cornere mot ga 0-2 på en sløv måte før man så en eneste svetteperle, og 3-0 etter 12 min ga laget en værst tenkelig start på kampen. Viljen til å ta dueller, press på feilvendte spillere og markering i felt, var totalt fraværende. Marerittet stoppet ikke før det stod 7-0 til pause for et Stabæk lag som holder godt toppserienivå.

Trener Tommy Egeli hadde hendene fulle inn mot kampen med å stable på beina et slagkraftig lag til denne kampen, ettersom flere sentrale ikke var disponible. Hva skulle man så gjøre i pausen etter å ha fått juling i 1 omg?

Vi la om presset og justerte avstander og la til en spiller i indre ramme, og så fikk vi inn spillere som virkelig kom inn med positiv energi og fandenivoldskhet. Det var gøy å se at samtlige 5 innbyttere hevet laget betraktelig og vi taper 2 omg 2-1, hvor vi er det beste laget de siste 15 minuttene. Tuva Hodne vår klart beste spiller i dag, mens Vårin Vik og Julie Lossius også fremhever seg svært positivt.

Hva nå? Sesongen er over og det er pågående viktig arbeid for å lande trenerteam og tropp. Man har et bra fundament med gode spillere her, og så må man treffe på et knippe spillere utenfra som kan heve laget klart, og ta rollen med å løfte de rundt seg. Jeg har tro på at laget kan få en svært god 2021 sesong om man lander det man jobber med i disse dager!