Smittesituasjonen i klubben

Som de fleste nok har fått med deg er vi som klubb inne i en 2.runde med koronasmitte. Denne runden henge på ingen måte sammen med den første, da vi raskt fikk slått ned smitten som først ble oppdaget.

Per dags dato er det to stk spillere som har testet positivt for koronaviruset i runde 2. I tillegg til dette har vi et par uvaksinerte spiller som er i karantene. Resten av spillerne har fått enten 1 eller 2 doser og er sånn sett fritatt kravet om karantene og kan i utgangspunktet trene fritt. Spillere og trenerteam har hatt møte, og blitt enige om at vi er meget forsiktige og unngår å delta på unødvendige samlinger frem til testsvar i helgen.

Vi har likevel valgt å avlyse alle felles treninger til vi igjen har vært gjennom en runde med testing i kveld. Hvis alle er negative, starter vi opp med trening igjen til uken. Vi har hatt god dialog med NFF gjennom denne perioden, og blitt enige om å utsette de to kampene som har blitt utsatt, selv om vi i følge protokollen kunne gjennomført. Dette fordi vi ønsker å få slått smitten raskt ned, og for at vi ikke ønsker å være uheldig å smitte andre klubber.

Vi gleder oss til å bli kvitt dette viruset, og fortsette sesongen!