Seriemester med Vålerenga klar for Amazon Grimstad

Den tidligere serie- og cupmesteren med Vålerenga, Mia Rostad Huse (21), kommer til oss med gode referanser og erfaring fra norsk toppfotball. Hun var også en av de viktigste brikkene for Røas opprykk fra 1.divisjon i 2021.

Mia er en spiller som kan spille i flere posisjoner. Hun kan bekle aller roller på midtbanen og i angrep, noe som passer vår spillestil og vårt system godt. Hun er en fysisk spiller som er god i duellspillet og i boksspillet. Hun innehar også en meget god pasningsfot og er flink til å variere mellom kort og langt. I Mia får vi også en hardtarbeidende og en lojal spiller.

Vi har hele veien vært opptatt av det menneskelige plan på spillerlogistikken. Etter at vi møtte Mia og hadde en lengre prat, fant vi ut at hun passer perfekt inn i vår profil. Ydmyk, hardtarbeidende og lojal er kvaliteter en hver spiller for Amazon Grimstad må ha, og Mia er ingen unntak. I tillegg har Mia et smil om munnen som kommer til å spre masse energi og glede til sine lagvenninner.

Til tross for en ung alder har hun lang fartstid i norsk toppfotball med blant annet flere aldersbestemte landskamper. Hun startet karrieren i Askim, før hun som 15-åring tok turen til Kolbotn. Etter imponerende steg fikk hun som 16-åring muligheten i Vålerenga. Der startet hun raskt å hospitere med A-laget i Toppserien, og fikk sin første proffkontrakt og sin debut i Toppserien som 17-åring høsten 2018.

I 2020 var Mia med på å ta Vålerengas første serie- og cupgull, før hun året etter tok turen til Røa. I Røa ble hun som tidligere nevnt en av lagets viktigste spillere i 1.divisjon. Der noterte hun seg for 17 målpoeng, kom på årets lag og ble nominert til prisen som årets spiller.

Vi er godt fornøyd med å få Mia på plass i Grimstad og gleder oss til å se henne i den grønne drakta.