Nytt surt tap

Det var KIL/Hemne som kom best i gang i dagens kamp på Kristiansand Stadion. Da det var spilt 26 minutter var vi heldige som ikke lå under 0-1 etter at en KIL/Hemne spiller kom alene gjennom mot vår keeper, Marie Aspenes. Vi kunne pustet lettet ut etter at avslutningen gikk over mål. KIL/Hemne gjorde det vanskelig for oss når de lå godt defensivt i banen, og vi klarte ikke komme til noen store sjanser. Like før pause var det KIL/Hemne som gikk opp i 0-1 ledelse etter at vi ikke fikk klarert godt nok unna. Defensivt slapp vi heller ikke til mye, så første omgang var en relativt sjansefattig omgang.

Etter pause gikk vi rett i strupen på KIL/Hemne og Julie Lossius la et perfekt innlegg som Marina Jensen headet fint i mål fra kort hold, og vi jublet for 1-1. Resten av andre omgang slet vi også med å produsere de store sjansene, og det var igjen KIL/Hemne som var nærmest scoring. Vi stod relativt godt defensivt i banen og KIL/Hemne kom kun til et par farligheter. Men da det var spilt 80 minutter gikk bortelaget nok en gang opp i ledelsen og stillingen var 1-2. På overtid testet Jenni Walaunet bortelagets keeper etter frispark fra langt hold, men det holdt ikke til scoring. Det endte 1-2 på Kristiansand stadion, og vi gikk på nok et surt tap.

Hovedtrener, Andreas Schoute, hadde følgende å si om kampen:

– Dette var en kamp hvor vi føler at vi fortjener mer enn vi fikk. Vi har god rytme i det offensive spillet og har god kontroll i de fleste fasene av spillet. Jentene jobber knallhardt og er gode i gjenvinningsspillet. Vi er fryktelig skuffet med dette resultatet. Nå er det knallhard jobbing inn mot neste kamp, avsluttet en skuffet trener.

Neste kamp spilles på J.J. Ugland Stadion – Levermyr kl. 16:00, lørdag 21.mai. Da er det nyopprykkede AaFK Fortuna som er gjester.