Nytt surt bortetap

Nok en gang var det forventet en tøff bortekamp når vi i dag spilte mot ØHIL.

Det var ØHIL som kom best i gang de første minuttene, men vi kom mer og mer inn i det etterhvert. Vi fikk frispark i god posisjon og lempet inn i boks, men den ble snappet av ØHIL sin keeper som satt hurtig i gang. Det resulterte i 1-0 til ØHIL etter en kontring. En sur scoring i mot etter at vi åpner godt på bortebane. Resten av omgangen står vi godt defensivt og har kontroll på det lille ØHIL kommer med, sett bort i fra en dobbeltsjanse mot slutten. Vi manglet litt på det offensive og ble for upresise i siste tredjedel, og vi fikk derfor ikke kommet til de største sjansene. Vi gikk til pause på stillingen 1-0, i favør hjemmelaget.

Andre omgang startet nok så likt som første. Vi lå godt defensivt i banen og holdt godt unna det ØHIL hadde å komme med. En meget god defensiv omgang. Mot slutten av omgangen kom vi til noen muligheter som fort kunne resultert i mål, men det ville seg ikke. Kampen endte med det 1-0 og vi gikk på enda et bortetap.

Hovedtrener, Andreas Schoute, hadde følgende å si om kampen:
– Vi starter kampen friskt og får satt ett godt press i starten. Ballbesittelsen går litt begge veier før ØHIL scorer på en overgang etter vår offensive dødball. Etter det tar ØHIL litt mer kontroll og vi forsvarer oss godt.
Etter noen strukturelle justeringer i pausen får vi bedre balanse i laget og klarer å holde mer i ball. Vi får satt press på ØHIL og vi var nærme scoring. Vi må fortsette å jobbe med siste tredjedelen i uken som kommer nå for å gjøre om sjansene til scoringer. Veldig fornøyd med andre omgangen og den er nå standarden for hvordan vi starter neste kamp, sier han.