Klepp borte i 2. runde i NM

Onsdag kveld reiser vi til Jæren for å møte Klepp i andre runde av Norgesmesterskapet.

Veien til Ullevaal Stadion fortsetter onsdag 31. mai klokken 18:00 på Klepp Stadion. Der møter vi Klepp, som beholdt plassen i 1.divisjon forrige sesong etter en hard kamp mot nettopp Amazon Grimstad. Først i siste serierunde ble det avgjort hvem som holdt plassen av oss og Klepp.

Laget har i likhet med Amazon fått en tøff start på sesongen. Etter seier i første serierunde borte mot Grei, har det blitt syv kamper uten seier. I helgen kommer de fra en 2-2-kamp borte mot ØHIL, men laget har fortsatt ikke vunnet hjemme på Klepp Stadion. Laget ligger nest sist i 1.divisjon med fem poeng på de første åtte kampene, mens målforskjellen sier 5-10.

Amazon Grimstads Ingrid Nødland spilte for øvrig i Klepp forrige sesong, og hun har et NM-gull fra 2019-sesongen da hun vant J19-NM med nettopp Klepp.

Klepp slo Haugesund 2-0 borte i første runde, mens vi slo Nanset 2-1 på bortebane.

Amazon Grimstad har dog ikke den beste historikken mot Klepp. Innbyrdes har Klepp vunnet 17 kamper, Amazon har vunnet 5 og 7 har endt uavgjort. Sist Amazon slo Klepp var så langt tilbake som 9. mai 2013, så over ti år siden. Sist vi slo Klepp på Jæren var tilbake til 24. juni 2007. Samtiig har kampene mellom lagene som regel vært jevne og det har stort sett vært ettmålsseire.

Den statistikken håper vi dog å kunne gjøre noe med onsdag, samtidig som vi kan ta et skritt nærmere cupfinalen.

Dette blir også den første kampen der vi skal bruke våre nye gule og blå bortedrakter.

Kampen spilles på Klepp Stadion onsdag 31. mai klokken 18:00.

Kampen onsdag sendes direkte på TV2 Play og på Direktesport. Trykk på lenkene under for å komme til kampen. Du kan også som vanlig følge oppdateringer på Instagram stories og på Facebook.

TV2 Play

Direktesport

Se hele oppsettet av 2.runde:

Fredrikstad – LSK Kvinner
Øvrevoll Hosle – Grei
Kolbotn – KFUM: 2-1 (eeo)
Hønefoss BK – HamKam
Odd – Lyn