Ingrid Andreassen klar som Amazon-spiller

Ingrid Andreassen har meldt overgang fra Arna-Bjørnar til Amazon Grimstad FK og vil forsterke laget inn mot høstsesongen. Ingrid har i år spilt for Arna-Bjørnar (både i Toppserien og 2. div) og tidligere for Sandefjord. For Sandefjord bidro hun til opprykk, men i kamp om opprykk til 1. divisjon i 2019 ble det tap nettopp mot KIL/Hemne som Amazon nå møter i helgen. Før dette kom hun fra  Helgerød/GØIF – hvor hun spilte på guttelaget. Som fotballspiller har Ingrid mottatt flere utmerkelser og var tidlig utpekt som et talent.

Ingrid ble spilleklar for Amazon like før helgen og blir med laget nordover for å spille mot KIL Hemne allerede i morgen, lørdag 30.juli.

– Jeg er veldig glad for at overgangen til Amazon kom så raskt på plass, slik at jeg kan være med allerede førstkommende kamp. Jeg gleder meg veldig, og vil jobbe hardt for å bidra til at vi får en god høstsesong. Dialogen med både trener og andre i klubben har vært veldig positiv, og nå ser jeg frem til å bli kjent med resten av laget, sier Ingrid Andreassen.

– Vi er glad for å få Ingrid med i troppen vår. Vi jobber med ytterligere forsterkninger av spillerstallen, forteller trener Gaute Haugenes, men nå fokuserer vi fullt inn mot kampen på lørdag og ser frem til å komme i gang med høstsesongen.

– Vi ønsker også å rette en stor takk til Arna Bjørnar for godt samarbeid og for å ha bidratt til en rask avklaring rundt overgangen sier styreleder i Amazon, Kai Arne Halvorsen.

Amazon ønsker Ingrid velkommen til klubben og ser frem til en spennende høstsesong. Og vi ønsker spillere og trener lykke til med kampen mot KIL Hemne lørdag kl 15.