Inger Sophie klar for Amazon Grimstad

Inger Sophie Aasheim (19) har fulgt hele utviklingsløpet og er nå klar for A-laget til Amazon Grimstad FK der hun blir en del av troppen vår i 2023.

Den lokale jenta fra Fevik startet fotballkarrieren i vår samarbeidsklubb Imås. Der har hun vært en del av aldersbestemt fotball, før hun i 2019 spilte for samarbeidet mellom Rygene og Imås. Det endte med at de ble kretsmestere og rykket opp til 3. divisjon.

– Vi er veldig fornøyd nå med å kunne ta inn en lokal jente som har gått gradene i vår samarbeidsklubb, og som nå tar stegene opp på A-laget, sier hovedtrener Leif Tsolis.

Inger Sophie har trent med klubben siden oppstarten i januar, men fikk før helgen tilbud om å bli en del av troppen etter at hun har tatt store steg på kort tid.

– Hun har gjennom fire treningsuker med imponerende holdninger og omtrent maks treningsoppmøte vist at hun setter fotballen først og passer dermed godt inn i vår satsing. Hun vist stor iver og ikke minst innehar hun en stor vilje til å lære, sier Tsolis.

Inger Sophie kan bekle en kant- eller backrolle hos oss i Amazon Grimstad.

– Hun har utviklet seg uke for uke, blitt gradvis bedre og kommet inn i tempoet på trening. Hun har rett og slett jobbet beinhardt og vi ønsker å gi henne muligheten for å videreutvikle seg hos oss, sier han.

I tillegg er Inger Sophie også en person som sprer mye positivitet og glede rundt seg.

– Hun har også glidd godt inn i gruppa sosialt og bidrar til å forsterke det gode miljøet vi har opparbeidet oss etter jul, avslutter Tsolis.