Ida Livgård Jensen klar for Amazon Grimstad

20-åringen fra Nesbyen melder overgang fra ØHIL.

Ida kommer senest fra ØHIL der hun i fjor blant annet fikk innhopp i 1.divisjonssluttspillet. Selv om hun hovedsakelig hadde kamparena i 2.divisjon, der hun var en del av et sterkt ØHIL-lag, så var hun også en del av A-stallen som spilte 1.divisjon og ikke minst spilte kvalifisering om opprykk til Toppserien.

– Ida er en taktisk klok og duell-sterk fotballspiller, som kan bekle rollen som både midtstopper og defensiv midtbanespiller. Vi husker Ida helt tilbake fra kretslaget i Buskerud og tiden i moderklubben Hallingdal FK, og hun er en spiller med vinnermentalitet. Hun vil passe godt inn i våre systemer på banen, men nok en gang har vi også vektlagt de personlige og menneskelige egenskapene. Her scorer Ida høyt, og hun er en spiller som både ønsker å trene mye, og tåler å trene mye. Ida ønsket seg til Amazon Grimstad og vårt opplegg, og vi mener hun vil passe perfekt inn hos oss, både som fotballspiller og det menneskelige plan, sier hovedtrener Leif Tsolis.

Hun kommer fra en fotballfamilie og har spilt fotball fra hun var seks år gammel. Hun startet i Nesbyen der hun spilte på yngre lag før hun dro videre for å spille senior- og juniorfotball i Hallingdal i 2.divisjon. Høsten 2021 flyttet hun til Bærum for å spille for ØHIL der hun har fått innhopp i 1.divisjon, mens hun og har spilt 21 kamper for rekruttlaget deres, samtidig som hun og har vært en del av et meget sterkt J19-lag. I 2022 fikk for øvrig Ida Skue Sparebank sitt Opp og frem-stipend.

Hun var nede på prøvespill i Grimstad tidligere denne uken og imponerte oss til å tilby henne en kontrakt for 2023. Hun kan bekled flere posisjoner både i forsvar og sentralt på midten.

– Ida er en spiller vi ser på som en spiller med stort videreutviklingspotensiale. Hun har som Leif sier det menneskelige på plass i tillegg til spennende kvaliteter på banen. Hun passer perfekt inn i våre tanker både på og utenfor banen, sier assistenttrener Andreas Kristoffer Berge.

Vi ønsker Ida velkommen til Amazon Grimstad, og vi gleder oss til å få henne inn i laget og bli bedre kjent med henne.