Herd kommer på besøk

Lørdag formiddag venter endelig kamp igjen etter en spillefri helg. Ålesundslaget Herd er motstander i sjette serierunde.

Ettersom kampen borte mot Sogndal ble utsatt, så har vi i stedenfor fått jobbet meget godt på treningsfeltet. De to siste ukene har bestått av flere kvalitetsøkter. Nå er jentene derimot klare for å gå i krigen for tre nye poeng.

Herd på sin side spilte mot Arendal i helgen og det endte med en 1-0-seier til Ålesundslaget. Før dette sto det med to uavgjorte og to tap. 2-2 borte mot Frigg, 0-5-tap hjemme for Tiller, 1-1 hjemme mot RBK 2 og 0-3-tap borte for Haugesund var status før de fikk sin første seier i helgen.

For vår del har vi vunnet to kamper på rad nå om vi tar med NM-triumfen borte mot Nanset. Sist kamp slo vi Vålerenga 2 1-0 hjemme på Levermyr. Før det sto vi som kjent med tap for Molde (1-4), Viking (0-1) og Frigg (1-2).

Ta med deg hele familien og ta turen til Levermyr lørdag klokken 12:00. Jentene skal gjøre alt for at vi skal kunne få tre strake seire.

Kampen streames dessverre ikke da systemet til TV2 og MyGame fortsatt ikke er oppe å går. Lokalmedia og klubbene selv får heller ikke dispensasjon til å streame, så eneste måten å få sett våre grønne krigere i aksjon er live på stadion. Signalet om når kampene i 2.divisjon vil sendes på TV er at dette tidligst er oppe til høstsesongen, men det kan også gå inn mot 2024-sesongen. Vi vet mer om dette om to uker etter møte vi er invitert til sammen med NFF og TV2.

Kan du likevel ikke komme, så oppdaterer vi kampen på sosiale medier.