Cupeventyret over for i år

Foto: Helge N. Olsen, Arkiv

Det var spente supportere som i dag møtte opp på stadion for å se våre gode jenter kjempe mot fjorårets cupmester Vålerenga.

Jentene startet kampen meget godt og viste at de ikke var redde eller hadde respekt for toppserielaget som kom på besøk. Vi la oss ikke ned i banen og presset høyt for å vinne ball. Store deler av første omgang hadde vi mye ball i laget og prøvde oss fremover i banen. Det var også vi som fikk de to største sjansene i første omgang, noe som fint kunne resultert i scoring. Men hverken alene mot keeper eller på nesten «åpent mål» klarte vi å sette ballen i mål. Et godt Vålerenga forsvar presset godt på første avslutning og blokket vår andre store sjanse. Defensivt i banen stod vi godt og vi gikk til pause på 0-0.

Andre omgang startet mye likt som første og vi hadde god kontroll defensivt. Offensivt klarte vi ikke skape de største sjansene og det ble til slutt Vålerenga som trakk det lengste strået. Etter å ha tatt litt over etter drøye timen spilt kom Vålerenga til noen gode sjanser. Da det var spilt 73 minutter satt Vålerenga ballen i mål etter en heading på innlegg. Kampen endte 0-1 og årets cupeventyret er dessverre over for vår del.

Vi ønsker Vålerenga lykke til videre i cupen!