Årets kaptein er valgt: – Det er veldig stort

Kamilla Bruhjell skal bære kapteinsbindet og lede laget i 2023-sesongen.

Kamilla fikk beskjeden før trening torsdag og fredagens treningskamp mot Odd vil bli hennes første kamp som kaptein for Amazon Grimstad FK.

– Kamilla er for det første en bra fotballspiller med et høyt nivå og et bra potensialet. Hun har de gode treningsholdninger og er på alt av treninger. Hun har et voldsomt trøkk i duellspillet og ikke minst har hun en stor vinnerskalle, i likhet med de fleste andre i laget, sa hovedtrener Leif Tsolis i garderoben da han annonserte årets kaptein for spillergruppa etter treningen.

– Hun er også en samlende person både på og utenfor banen, og er flink til å ta vare på både nye og etablerte spillere i laget. Vi tror Kamilla kan gjøre en veldig god jobb som kaptein for det laget her, fortalte Tsolis videre.

– Det er veldig stort. Det er jo en tillit som er veldig godt å ha, og det viser at trenerteamet har troen på meg som kan ta den oppgaven. Jeg er alltid klar for å ta oppgaven på strak arm, så jeg gleder meg veldig, sier kaptein Kamilla Bruhjell til Amazon Grimstad TV.

Se hele intervjuet med Kamilla i videovinduet: