Amazon med to spennende signeringer!

Emma Beckett (til venstre) og Jenna Legg (til høyre) ønskes velkommen til Amazon!

Irske Emma Beckett (35) og britiske Jenna Legg (25) er begge løst fra kontrakt med Watford og har signert avtaler ut sesongen 2022 med Amazon Grimstad FK. De har begge solid erfaring som fotballspillere. Emma har også spilt for Amazon tidligere og ønskes velkommen tilbake til Levermyr.

Med sin moderklubb Northampton Town var Emma Beckett med på å vinne tre trofeer i 2004/2005 og har siden spilt for flere FA Premier League klubber i London. I 2015 spilte hun 21 kamper for Amazon i Toppserien, før hun returnerte til Engelsk fotball. Beckett forlot London Bees, hvor hun hadde vært kaptein, for å spille for Tottenham Hotspurs i 2019. De to siste sesongene har hun spilt for Watford. Beckett har også landslagserfaring fra det irske landslaget fra perioden 2014-2016.

Jenna Legg har bakgrunn fra Chelseas Centre of Excellence og spilte i 2015 og 2016 i Barclays Woman’s Super League (BWSL) for Chelsea, den høyeste ligaen for kvinnefotball i England. Hun var på utlån til Oxford United deler av2016-sesongen. Legg signerte deretter for Brighton &Hove Albion Women Football Club hvor hun ble til 2019, før hun meldte overgang til FA Women’s Championship-laget Charlton Atletic. De to siste sesongene har hun spilt for Watford. Legg spilte for Englands U19-lag under UEFA Women’s Under-19 Championship i Israel i 2015.

– Det er to solide spillere med mye fotballerfaring som vi nå får med i stallen, sier trener Gaute Haugenes. Jeg har tro på at dette er forsterkninger som vil bety mye for oss, og som kan være med på heve laget inn mot sluttspurten på årets sesong, legger han til.

Styreleder Kai Arne Halvorsen kan fortelle at det har vært jobbet med disse to signeringene et par uker, og klubben jobber nå med å få på plass de site detaljene rundt spillertillatelsene. Emma og Jenna ankom Grimstad onsdag kveld og blir med laget til Harstad og bortekamp mot Medkila allerede førstkommende helg, sier han.

Amazon Grimstad FK ønsker Emma og Jenna hjertelig velkommen til klubben og J.J. Ugland Stadion Levermyr!