Amazon J13 vinner Fjord Line Cup 2022

Den 19.-21. august reiste 28 Amazonjenter til Fjord Line Cup i Porsgrunn. Amazon hadde påmeldt to lag i klassene J13 (9er) og J14 (11er).

Jentene dro sammen og fikk oppleve en innholdsrik helg med mange kamper, stort sett strålende vær, bading og hopping fra 10 meteren og sosialt med andre lag på kveldene.

Begge lag spilte mange gode kamper. J14 tok seg videre til B-sluttspillet, hvor det ble et knepent 0-1 tap i semifinalen.

J13 kom videre til A-sluttspillet og vant en knallsterk semifinale mot Etne fra Rogaland, som frem til da klart hadde vunnet alle sine kamper.

I finalen møtte Amazon Skienslaget Storm BK. Det ble en triller av en finale, hvor Storm gikk til pause med 1-0 ledelse. Amazon utlignet tidlig i 2. omgang før Storm omtrent midt i 2. omgang gikk opp til 2-1 ledelse. Like før slutt utlignet Amazon igjen, og det hele måtte avgjøres ved straffesparkkonkurranse.

Etter at alle spillerne på begge lag hadde scoret på de fire første straffesparkene, var det Amazon sin keeper sin tur. Også hun scoret og da Storm deretter ikke maktet å score, kunne de 16 glade, slitne og stolte J13 spillerne slippe jubelen løs og feire sammen med alle i Amazonleiren som var tilstede.

– Vi i trenerteamet er vanvittig stolte over laginnsatsen, ståpåviljen og samholdet i laget, forteller Ole Petter på vegne av lagledelsen. – Nå gleder vi oss til fortsettelsen!