Amazon inngår samarbeidsavtale med Pusnes Eiendom

Arendalsfirmaet Pusnes Eiendom har inngått en samarbeidsavtale med Amazon Grimstad FK og blir med på å løfte kvinnefotballen på Sørlandet. Simon Ottersland, som eier Pusnes Eiendom, synes det er viktig å støtte opp under både lokale og regionale initiativ.

– Jeg har selv døtre som spiller barnefotball, og synes det er viktig å bidra til at yngre spillere har noen å se opp til i sin fotballhverdag. Amazon er et flaggskip på Sørlandet for jentefotball, og det ønsker jeg å bidra til at det fortsatt skal være, sier Ottersland.

Pusnes Eiendom utvikler et boligområde på Tromøya i Arendal, og jobber med å etablere en ny og levende bydel på historisk grunn.

– Vår visjon er at Pusnes skal være et levende sted for alle – både barnefamilier, nyetablerte, voksne og pensjonister. Å støtte opp om idrettsaktiviteter synes jeg også er viktig, for det er en del av det å skape attraktive lokalmiljø, sier Ottersland. Og så må jeg legge til at det er ekstra gøy at klubben nå har fått på plass en solid trener med god forankring i området, det gjør det ekstra moro å være med på dette, tilføyer Ottersland.

– For oss som klubb er det utrolig viktig å ha slike støttespillere for å kunne drive både med topp- og bredde idrett, og derfor er vi veldig glad for at Pusnes er blitt med som en del av vårt sponsornettverk, sier nestleder i Amazon Grimstad FK, Eljar Roland. Roland sier videre at denne avtalen er en del av de brikkene som har falt på plass gjennom det arbeidet som styret har gjort for å få rammer som gir mulighet for fortsatt satsing på toppfotball på kvinnesiden i Grimstad og på Sørlandet.

– Vi jobber nå med å få klare lagets nye drakter der Pusnes er blant de nye logoene som vil pryde spillerdraktene, forteller Roland.

Både spillere og trener synes også det er godt å se at det kommer inn nye sponsorer.

– At interessen øker og det skjer så mye positivt er spesielt godt etter et noe turbulent år, sier Kamilla Aabel. Hun avslutter med å understreke at det gir viktige signaleffekter og øker interessen både for jentefotballen og satsingen til Amazon sitt a-lag.

– Dette er veldig bra, sier hovedtrener Gaute Haugenes. Det å få inn en Oslobasert investor med lokal forankring gir tydelige signaler om at markedsverdien til Amazon er på vei opp, og det er positivt for den videre sportslige satsingen.

Pusnes Eiendom har foreløpig inngått en samarbeidsavtale med Amazon for 2022-sesongen. Fra før er det kjent at blant annet Arendals Fossekompani er kommet inn som ny samarbeidspartner, Sparebanken Sør fortsatt er med, og at J.J. Ugland Companies fortsetter som hovedsponsor.

– Amazon setter stor pris på den støtten som Pusnes Eiendom sammen med våre øvrige sponsorer viser klubben, og den muligheten det gir for videre utvikling av klubben med satsning på både topp- og breddeidrett, avslutter Roland.

Simon Ottersland og Eljar Roland er glad for samarbeidsavtalen som nå er inngått mellom Pusnes Eiendom og Amazon Grimstad FK.