Vi skal i 2023 begynne med en ny storsatsing på media. Det for å profilere både spillere, trenere, klubben, sponsorer og samarbeidspartnere, og bygge Amazon Grimstad til en enda større merkevare.
Med Amazon Grimstad TV kan vi gi spillerne den ekstra oppmerksomheten de fortjener. Vi kommer til å satse stort på å profilere våre spillere i det daglige gjennom hovedsakelig vår nye YouTube-kanal. Spillerne vil profileres nærmest hver eneste dag via videointervjuer, reportasjer og nyhetssaker og bildegallerier både i forbindelse med trening og kamper.
Live-studio
Det vil bli intervjuer i etterkant av treninger, før og etter kamper, etter spillermøter og mer til. I tillegg blir det Live-studio og sendinger fra Levermyr der programlederen vil dra med seg gjester i form av spillere, trenere, klubbledere, supportere og andre i lokalmiljøet. I tillegg blir det også fyldige bildegallerier på våre Facebook-sider fra både treninger, kamper og andre tilsetninger.
På denne måten kan vi også legge til rette for profilering av sponsorer og samarbeidspartnere, og bygge Amazon Grimstad som merkevare.
– Målet er å bli Norges beste og råeste på media. Jentene skal få følelsen av å bli sett på en helt ny måte, sier medieansvarlig, Andreas Kristoffer Berge.
Om vår nye medieansvarlig
Vi har satt oss store mål i forhold til vår mediesatsing og har derfor valgt å ansette en av de beste og mest rutinerte fotografene og journalistene innenfor kvinnefotballen i Norge. Berge vil samtidig kombinere denne oppgaven med å være assistenttrener på A-laget til Amazon Grimstad FK. Berge vil lede arbeidet på mediesiden, men vil samarbeide med andre ressurspersoner i klubben for å skape en omfattende, morsom og kul dekning av alt som skjer i Amazon Grimstad.
Han har drevet Kvinneidrett.no i over ti år og var en av de første som tok tak i dekningen av norsk kvinnefotball. Ved siden av Kvinneidrett.no driver han også Støtt Norsk Kvinnefotball, samt at han jobber i Sportskollektivet.no.
– Da jeg startet med kvinnefotballen tilbake i 2012 var jeg som regel alene om å dekke kampene. Det var sjeldent jeg var på en kamp der også andre journalister var. Det har heldigvis for kvinnefotballens merkevare bedret seg, men det er fortsatt en lang vei å gå, sier Berge.
Utdanning fra England og erfaring fra internasjonale mesterskap
Berge er utdannet med bachelor i sportsjournalistikk fra Solent University i Southampton, som er et av de mest anerkjente journalist-universitetene i England. Han sitter nå på over ti års erfaring fra norsk og utenlandsk kvinneidrett, og med fotball som det mest dekte området. Han har dekket flere internasjonale mesterskap som EM 2013, J19-EM i Norge, Slovakia, Sveits, Skottland og Tsjekkia. I tillegg har han også jobbet tett med det norske og spanske fotballforbundet i forbindelse med bildelevering.
Sommeren 2017 jobbet for øvrig Berge sammen med UEFA og WePlayStrong, for å sette fokuset på EM i fotball for Kvinner i Nederland gjennom sosiale medier. Berge har i tillegg vært mediesjef for Mallorca Toppfotball siden februar 2016, så erfaringen er det få andre som kan matche.
Amazon Grimstad TV – Kick off neste uke
Allerede i neste uke vil det bli kick off for Amazon Grimstad TV og det vil komme videointervjuer, reportasjer, nyheter og bildegallerier fra oppstartsuka.
– Både spillere og trenere må være forberedt på å stille i intervjusonen allerede fra mandag når vi starter opp med årets første treningsøkt, så det er bare å glede seg til våre sendinger og vår dekning, sier Berge avslutningsvis.
Amazon Grimstad sine kanaler: